UČENJE JE ŽIVLJENJE-NAJ KREPI IN RADOSTI

To je krovna tema letošnjih  tednov  vseživljenjskega učenja, ki bo letos potekalo od 9. maja do 13. junija po vsej državi.

TVU je najvidnejša promocijska kampanja na področju učenja in izobraževanja v Sloveniji. Projekt že leta uspešno uskljajuje Andragoški center Slovenije. Sodeluje vrsta ustanov, skupin in posameznikov po vsej državi in tudi onkraj naših meja. Vrstijo se številni dogodki, ki slavijo znanje in učenje.

Izvajalci so šole, društva, ustanove, nevladne organizacije, posamezniki in skupine s področja izobraževanja, znanosti, kulture, športa, sociale, dela turizma, zdravstva…

S tednom opozarjamo na pomen in vseprisotnost učenja in izobraževanja v vseh posameznikovih življenjskih obdobjih. V tem času »diha z učenjem in izobraževanjem« vsa Slovenija, več kot 1000 izvajalcev, več tisoč dogodkov in prireditev, več sto tisoč obiskovalcev.

Upam si trditi, da TVU z idejami,, novostmi, zanimivostmi, aktualnimi izobraževalnimi dogodki in zgodbami, prehiteva  uradno izobraževalno politiko in prakso, ter ji kaže ogledalo, kaj, kako, zakaj in kdo zmore in zna , če je prava volja, znanje, energija in entuziazem posameznikov in kolektivov.

Ni naključje, da  TVU organizirajo tisti, ki se pretežno ukvarjajo  z vseživljenjskim učenjem in izobraževanjem odraslih. Izobraževanje odraslih, ki je  največji nebodigatreba katerekoli dosedanje oblasti, čeprav  z največjim številom  učencev  in najmanjšo skrbjo ter podcenjenim financiranjem.

To najbolj zahtevno  in najobsežnejše  področje izobraževanja in učenja, kar izobraževanje odraslih vsekakor je, si na resornem ministrstvu, ki se imenuje Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, podajajo kot postransko zadevo iz enega v drugi sektor, kamor sploh ne sodi. Niti svojega direktorata, ki bi ga vodili kompetentni strokovnjaki in andragogi, si, kljub številnim pobudam strokovne javnosti, ne zasluži.

Žal se v to ogledalo le redko pogledajo odločevalci izobraževanja na nacionalni ravni. Ste morda zasledili v času politične kampanje in soočenja predstavnikov političnih strank kakšno besedo, misel o šolstvu in izobraževanju, pomenu znanja,  spremembah, razvoju?  Spomnim se edino sindikalista, ki misli, da je borba za  plače učiteljev najpomembnejše področje o katerem je vredno razpravljati, o vsebini, spremembah, razvoju… pa nikoli niti besede. Čeprav je bilo prav šolstvo in izobraževanje odraslih največja žrtev raznih potrebnih in nepotrebnih korona ukrepov, je bilo  vedno, tudi v preteklosti,  na obrobju zanimanja odločevalcev. Tudi za ministrska mesta za vodenje izobraževanja ni pretiranega prerivanja med strankami. Kot je razvidno iz preteklih obdobij, je ministrsko mesto za ta resor bolj ali manj rezervirano za kadre, ki so se šolali na FDV. Zanimivo, ker so se vsi dosedanji t.i. šolski ministri, z odhajajočo ministrico vred,  izkazali za vse prej kot kompetentne za vodenje tega resorja.

» V svetu, ki se v vseh razsežnostih zelo hitro spreminja, ni mogoče dati znanja, izobrazbe, spretnosti in navad, poklica, kvalifikacij itd…človeku enkrat za vse življenje in samo v šolski učilnici. Svet je danes z vsemi možnostmi, ki jih ima, ena sama velika učilnica, v njej pa vsi občasno učenci in pogosto tudi učitelji…« ( povzeta misel iz  enega preteklih dogodkov TVU ).

Pomen učenja in izobraževanja za razvoj in kakovostno življenje posameznika in družbe  je tako samo po sebi umeven, da bi si to področje zaslužilo prioritetno  pozornost vseh, ki odločajo o njegovi vrednosti in mestu, ki mu ga namenijo v družbi. Ozrimo se v skandinavske dežele in se prepričajmo, da se da. Zakaj to oni znajo bolje od nas…

 

Ida Srebotnik, Ljubljana

Pusti komentar