Strokovni posvet ADS: Ali smo pripravljeni na nujne spremembe v učenju in poučevanju?

Vabimo vas na

STROKOVNI POSVET ADS
Ali smo pripravljeni na nujne spremembe v učenju in poučevanju?​

19. november 2025, Center Čebelarstva, Brdo pri Lukovici 8, Lukovica
https://www.andragosko-drustvo.si/izzivi-izobrazevanja-odraslih-danes-za-jutri

Okrevanje po pandemiji, razvoj novih tehnologij ter digitalni in zeleni prehod pospešujejo preoblikovanje načina življenja in dela. Pred nami so temeljiti razmisleki o sodobnejšem pristopu k učenju in poučevanju odraslih, z zagotavljanjem večje prepustnosti in prožnosti med različnimi učnimi potmi, oblikami ter ravnmi izobraževanja in usposabljanja. Hkrati se krepi zavedanje o razširjenosti priložnostnega učenja. Ključne postajajo inovacije v učnih poteh, uporaba novih metod ter oblik učenja in poučevanja, s poudarkom na aktivnem, sodelovalnem in ustvarjalnem učenju.

Po uvodnih razmislekih vabljenih strokovnjakov v prvem delu posveta bomo v drugem delu po metodi »svetovna kavarna« – ki omogoča aktivno ter ustvarjalno vključevanje vseh udeležencev – poglobljeno razpravljali in iskali odgovore na vprašanje, kateri izzivi in spremembe stojijo pred izobraževalci, učitelji in učečimi ter v kolikšni meri smo nanje pripravljeni.

Posvet Andragoškega društva Slovenije je zasnovan kot celovit pregled aktualnih pristopov k sodobnemu učenju in poučevanju odraslih. V dopoldanskem delu bodo strokovnjaki predstavili ključne vidike inovativnega učenja – od teoretičnih temeljev do praktičnih primerov iz prakse. Uvodni okvir bo ponudila predstavitev poteka dela, sledila pa bodo predavanja o inovativnem poučevanju, vplivu novih tehnologij ter značilnostih dobrega učitelja. Program dopolnjuje predstavitev nove monografije Temelji andragogike, ki osvetljuje razvoj in temeljne koncepte stroke.

V drugem delu bo posvet potekal v obliki svetovne kavarne, moderirane razprave, ki spodbuja sodelovalni dialog med udeleženci. Metoda omogoča izmenjavo pogledov, oblikovanje skupnih uvidov ter poglobljeno razmišljanje o izzivih, ki jih prinašajo novi pristopi k učenju in poučevanju. Udeleženci bodo raziskovali vprašanja o prilagojenosti, pripravljenosti in prihodnjem razvoju izobraževanja odraslih. 

ČAS DOGODKA: 19. november 2025
KJE: Center Čebelarstva, Brdo pri Lukovici 8, Lukovica
TRAJANJE: od 9.30–14.30
KONTAKT: Ida Srebotnik, e: info.ads@andragosko-drustvo.si
Telefon: 041 407 462

Program in potek posveta ADS

1. del


Uvod v posvet in predstavitev poteka dela
Ida Srebotnik, Andragoško društvo Slovenije (ADS)

Kaj je inovativno poučevanje in učenje? Posnetek predavanja Erasmus+
dr. Marko Radovan, UL, Filozofska fakulteta, Oddelek za pedagogiko in andragogiko
Prispevek

Na posvetu smo objavili skrajšan prispevek, tu je objavljen v celoti (projekt Erasmus+ Korak naprej)


Vpliv novih tehnologij na učenje in poučevanje
mag. Radovan Krajnc, Zavod RS za šolstvo
Prispevek

Kaj odlikuje dobrega učitelja?
Milan Mandeljc, Naj učitelj leta 2025
Prispevek

Predstavitev monografije Temelji andragogike
dr. Tanja Možina, Andragoški center Slovenije (ACS)
Prispevek
2. del: Svetovna kavarna

 

Moderira: Natalija Vrhunc
Prispevek

Svetovna kavarna je metoda za ustvarjanje živih mrež sodelovalnega dialoga o vprašanjih, ki so pomembna v našem organizacijskem ali skupnostnem okolju. Poteka v vsaj dveh rundah pogovorov, v katerih udeleženci krožijo po omizjih ter se pogovarjajo na podlagi izhodiščnih vprašanj v sproščenem ter ustvarjalnem vzdušju – zato se tudi imenuje kavarna. V kratkem času omogoči, da se udeleženci seznanijo z mnenji drugih in jih nadgradijo ter tako ustvarijo poenoteno razumevanje mnenja cele skupine.

Načela svetovne kavarne so:

  • ustvarimo gostoljuben prostor;
  • raziskujemo vprašanja, ki so nam kot skupini pomembna;
  • spodbujamo prispevek vsake osebe;
  • sodelovanje poteka na osnovi različnosti, tako ljudi kot idej;
  • skupaj razbiramo vzorce, uvide in globlja vprašanja.

Posvet pripravljamo:

  • Ida Srebotnik, ADS
  • Natalija Vrhunc, svetovanje in moderiranje
  • Tehnika in video: Franci Lajovic, ADS, in Darijan Novak, ACS
Andragoško društvo Slovenije in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje