Komisija za strokovne razprave in pogovore

Komisija za strokovne razprave in pogovore načrtuje in pripravlja strokovna srečanja, posvete, konference, razprave ter sodeluje pri organiziranju in izpeljavi le-teh.
Komisija predstavlja zelo pomembno dejavnost ADS. Želimo nadaljevati in okrepiti njene dejavnosti, zlasti strokovna srečanja in razprave, še posebej o temah, ki so manj slišane v javnosti in ki so ključnega pomena za razvoj in kakovost izobraževanja odraslih.

Komisijo za strokovne razprave in pogovore ( SRP ) vodi dr. Petra Javrh.

Izpeljane strokovne razprave si lahko ogledate tu: Strokovne razprave, konference, okrogle mize in posveti

Pogovorimo se o umetni inteligenci v izobraževanju odraslih

Posvet ADS: Pogovorimo se o umetni inteligenci v izobraževanju odraslih

V Andragoškem društvu Slovenije smo se, kljub poplavi posvetov in okroglih miz na temo UI, odločili, da pripravimo strokovni posvet, ki bo potekal v spletnem okolju Zoom, 23. 11. 2023.
Na posvetu bomo s strokovnjaki, ki se tako ali drugače ukvarjajo z UI, osvetlili nekatere dileme in odgovore na vprašanja o umetni inteligenci, njeni uporabi, vplivu, pozitivnih in negativnih straneh njene uporabe in predstavitvijo nekaterih primerov uporabe v izobraževanju.

Učeči se v skupini (foto: Adobe Stock)

OZKOGLEDNOST Ministrstva za vzgojo in izobraževanje

Že od 15. maja pa vse do 18. junija potekajo po Sloveniji pod geslom Slovenija »Učeča se dežela« t.i. Tedni vseživljenjskega učenja. Obsežen projekt, ki ga koordinira Andragoški center Slovenije, sodeluje pa na stotine ustanov, šol, društev in posameznikov po vsej državi in tudi onkraj naših meja. Edinstven dogodek, ki bi si zaslužil več medijske pozornosti in odmevnosti in ki bi moral biti tudi v razmislek aktualnemu ministru za vzgojo in izobraževanje.

Posvet ADS: Vpliv medijev in medmrežja na informiranje, priložnostno, vseživljenjsko učenje odraslih

V ADS smo se odločili pripraviti strokovno srečanje, z različnimi strokovnjaki, ki poznajo in raziskujejo področje medijev ter tudi ustvarjalci medijskih vsebin, da bi osvetlili dilemo, ali novi mediji in njihov vpliv, udejanjajo samostojen dostop do vednosti in verodostojnega znanja in informacij za uporabnike in uporabnice ali ne.

JAVNO PISMO MINISTRU ZA VZGOJO IN IZOBRAŽEVANJE

Spoštovani gospod minister, v časniku Delo  (27. decembra 2022, na 3. strani) je bil pod naslovom ‘Leto dni za novo biblijo vzgoje in izobraževanja’ objavljen pogovor z dekanom ljubljanske pedagoške fakultete, prof. dr. Janezom Vogrincem, v katerem izvemo, da ste sredi decembra imenovali delovno skupino za pripravo nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja do leta 2033.

POBUDA ZA USTANOVITEV DIREKTORATA ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH

Zakaj pobuda? Po sedanji organizacijski shemi Ministrstva za znanost izobraževanje in šport so direktorati organizirani po šolski shemi za predšolsko in osnovno šolsko vzgojo in izobraževanje ter za visoko šolstvo. Srednješolsko in višješolsko strokovno  izobraževanje  pa je z izobraževanjem odraslih umeščeno v neke vrste »mešanem« direktoratu. Taka organiziranost ne odraža dejanskega stanja z vidika raznolikosti in  obsega vključenosti odraslih v izobraževanje in ne sledi sprejetim usmeritvam o vseživljenjskem učenju in izobraževanju.

PRI VSEŽIVLJENJSKEM UČENJU ZAOSTAJAMO ZA EVROPO

Odziv Zorana Jelenca in Ide Srebotnik na članek s tem naslovom, objavljen v Delu, 29. novembra 2022, na 3. strani, v katerem piše, da v Sloveniji na tem področju (v strategiji vseživljenjskosti učenja) nismo uspešni in da »v primerjavi z razvitimi državami po številnih kazalnikih nazadujemo ali pa nimamo podatkov, da bi razmere lahko sploh preverili«.

SERVILEN LETNI POSVET ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH 2022

Odziv predsednice ADS na letni posvet o izobraževanju odraslih pod naslovom ZDRAVI. PRODORNI. PROŽNI.

NETOČNI IN ZAVAJAJOČI PODATKI O VSEŽIVLJENJSKEM UČENJU

V soboto, 7. maja, ste v Delu, na 4. strani, v članku ‘Z učenjem smo lahko večno mladi’, ki govori o odprtju Tednov vseživljenjskega učenja v Sloveniji, navedli podatek, da je »8,4 % prebivalcev Slovenije vključenih v vseživljenjsko učenje«; navedli ste tudi, da je to manj kot leta 2016, ko jih je bilo vključenih 12 […]

Ugotovitve in predlogi fokusnih razprav z župani 2014-2015

Objavljamo gradivi, ki sta rezultat fokusnih razprav z župani slovenskih občin, s katerimi smo se pogovarjali o pomenu izobraževanja odraslih v njihovi občini v letih 2014-2015. Učenje ob primerih dobrih in slabih praks Ugotovitve in predlogi: Izobaževanje odraslih v moji občini

Vabilo na nacionalni posvet: Izobraževanje odraslih v moji občini

Ključno vlogo pri razvijanju spodbudnega učnega okolja za vse odrasle imajo lokalne skupnosti. Izobraževanje odraslih sicer ni njihova zakonska obveza (razen OŠ), zato občine temu področju namenjajo različno podporo, ki je v veliki meri odvisna od pomena, ki ga župani pripisujejo izobraževanju odraslih. Prav tem vprašanjem so bili namenjeni pogovori z nekaj regijsko izbranimi župani […]