Komisija za sistemska vprašanja

Komisija za sistemska vprašanja obravnava vprašanja sistemske ureditve izobraževanja odraslih in predlaga ukrepe za njeno izboljšanje izvršilnemu odboru ADS. Organizira tudi razprave o sistemski ureditvi izobraževanja odraslih ter opozarja na probleme na tem področju. Pripravlja predloge in pobude za reševanje vprašanj sistemske ureditve izobraževanja odraslih. Prizadeva si za spremembo in pripravo ustrezne zakonodaje za področje izobraževanja odraslih, za ureditev normativov in standardov v izobraževanju odraslih ter za ureditvi javne mreže organizacij za izobraževanje odraslih ter izobraževanja odraslih v lokalnih okoljih.

Komisijo za mednarodno sodelovanje vodi dr. Zoran Jelenc.

Učeči se v skupini (foto: Adobe Stock)

OZKOGLEDNOST Ministrstva za vzgojo in izobraževanje

Že od 15. maja pa vse do 18. junija potekajo po Sloveniji pod geslom Slovenija »Učeča se dežela« t.i. Tedni vseživljenjskega učenja. Obsežen projekt, ki ga koordinira Andragoški center Slovenije, sodeluje pa na stotine ustanov, šol, društev in posameznikov po vsej državi in tudi onkraj naših meja. Edinstven dogodek, ki bi si zaslužil več medijske pozornosti in odmevnosti in ki bi moral biti tudi v razmislek aktualnemu ministru za vzgojo in izobraževanje.

Posvet ADS: Vpliv medijev in medmrežja na informiranje, priložnostno, vseživljenjsko učenje odraslih

V ADS smo se odločili pripraviti strokovno srečanje, z različnimi strokovnjaki, ki poznajo in raziskujejo področje medijev ter tudi ustvarjalci medijskih vsebin, da bi osvetlili dilemo, ali novi mediji in njihov vpliv, udejanjajo samostojen dostop do vednosti in verodostojnega znanja in informacij za uporabnike in uporabnice ali ne.

JAVNO PISMO MINISTRU ZA VZGOJO IN IZOBRAŽEVANJE

Spoštovani gospod minister, v časniku Delo  (27. decembra 2022, na 3. strani) je bil pod naslovom ‘Leto dni za novo biblijo vzgoje in izobraževanja’ objavljen pogovor z dekanom ljubljanske pedagoške fakultete, prof. dr. Janezom Vogrincem, v katerem izvemo, da ste sredi decembra imenovali delovno skupino za pripravo nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja do leta 2033.

POBUDA ZA USTANOVITEV DIREKTORATA ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH

Zakaj pobuda? Po sedanji organizacijski shemi Ministrstva za znanost izobraževanje in šport so direktorati organizirani po šolski shemi za predšolsko in osnovno šolsko vzgojo in izobraževanje ter za visoko šolstvo. Srednješolsko in višješolsko strokovno  izobraževanje  pa je z izobraževanjem odraslih umeščeno v neke vrste »mešanem« direktoratu. Taka organiziranost ne odraža dejanskega stanja z vidika raznolikosti in  obsega vključenosti odraslih v izobraževanje in ne sledi sprejetim usmeritvam o vseživljenjskem učenju in izobraževanju.

PRI VSEŽIVLJENJSKEM UČENJU ZAOSTAJAMO ZA EVROPO

Odziv Zorana Jelenca in Ide Srebotnik na članek s tem naslovom, objavljen v Delu, 29. novembra 2022, na 3. strani, v katerem piše, da v Sloveniji na tem področju (v strategiji vseživljenjskosti učenja) nismo uspešni in da »v primerjavi z razvitimi državami po številnih kazalnikih nazadujemo ali pa nimamo podatkov, da bi razmere lahko sploh preverili«.

SERVILEN LETNI POSVET ZA IZOBRAŽEVANJE ODRASLIH 2022

Odziv predsednice ADS na letni posvet o izobraževanju odraslih pod naslovom ZDRAVI. PRODORNI. PROŽNI.

SPET ŠOLSTVO?!

V Sloveniji smo rabili precej časa, da smo ministrstvu, odgovornemu za vzgojo in izobraževanje, dali ustrezno ime, takšno, kot ga imajo vsepovsod po svetu – za izobraževanje in ne za šolstvo, kot smo ga prej ves čas imenovali. Ko spremljamo zdajšnje dogovore o reorganizaciji Vlade, se očitno odgovorni spet vračajo na staro, ko želijo zdajšnje […]

Vabilo na usposabljanje: Načrtovanje izobraževanja odraslih v strategijah razvoja občin in regije

Vabimo vas na usposabljanje NAČRTOVANJE IZOBRAŽEVANJA ODRASLIH V STRATEGIJAH RAZVOJA OBČIN IN REGIJE, ki bo v torek, 19.12.2017 v prostorih šole Glottanova, Karla Benza 1 v Ljubljani. Usposabljanje organizira Andragoško društvo Slovenije( ADS ), v sodelovanju z nekaterimi občinami in Javnimi zavodi za izobraževanje ( LU ). Pripravili smo ga kot nadaljevanje projekta »Izobraževanje odraslih v […]

Objavljamo Povzetek ugotovitvev o upravljanju IO na lokalni ravni

Objavljamo Povzetek ugotovitvev o upravljanju IO na lokalni ravni, ki je nastal kot rezultat sodelovanja med Andragoškim društvom Slovenije in Andragoškega Centra Slovenije, ki sta skupaj izpeljala 6 fokusnih razprav na temo Pomen izobraževanja odraslih v moji občini. Projekt je financiralo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Namen razprav je bil dobiti mnenja županov o tem, […]

Vabilo na nacionalni posvet: Izobraževanje odraslih v moji občini

Ključno vlogo pri razvijanju spodbudnega učnega okolja za vse odrasle imajo lokalne skupnosti. Izobraževanje odraslih sicer ni njihova zakonska obveza (razen OŠ), zato občine temu področju namenjajo različno podporo, ki je v veliki meri odvisna od pomena, ki ga župani pripisujejo izobraževanju odraslih. Prav tem vprašanjem so bili namenjeni pogovori z nekaj regijsko izbranimi župani […]